הפרסיפל השלישי הפליג הלאה יאכטת מפרש מתחת לסיפון עבור כל ארבע העונות עד כה. בכל אחד, קפטן גלן שפרד נהג בכלי הטמפרמנט הזה לעתים קרובות מבית ההגה שלו, כשלא נהנה מקרקרים מסיביים במטבח שלו. נוח לו על היאכטה הזו, שעוקבת אחר מאז שהוא היה קפטן פארסיפל השלישי כבר למעלה מ-13 שנים. עם זאת, הרבה לפני שהוא הביא את הסירה הזו לבראבו, הוא והפרסיפל השלישי עשו יחד כותרות מזעזעות והרסניות מבחינה סביבתית, וזה מבאס.

כולנו יודעים שבעונה 2 של BDSY, קפטן גלן נתקל ברוחות חזקות, כאשר ה-Parsifal III ישב לעגון. הרוחות הללו שלחו את היאכטה המפרשית להתרסק לתוך המזח, כאשר צוות הסיפון נרתע להציל את מה שביכולתו. למרבה המזל, הנזק לפרסיפל השלישי היה מינימלי. עם זאת, הרציף ראה את חברת הביטוח של היאכטה מתגברת, מכיוון שעלויות אלו היו מעט גבוהות יותר.

זה היה מקרה קלאסי של תאונה מצולמת, שטופלה מיד. אבל הייתה התרסקות נוספת לפני הרבה מאוד שנים, שראתה את ה-Parsifal III קרקע, הרס שונית ואז נמלט מהמקום. כעת, כמובן, קיימים שני צדדים לנרטיב הזה. יחד עם זאת, הנזקים שירדו בשעונו של קפטן גלן היו מזעזעים ומאוד מאוד אמיתיים.

התרסקות שומת הגזר של קפטן גלן שפרד

בשנת 2013, ה-Parsifal III התרסק לתוך שומת גזר. רק לידיעתכם, אם אתם מפות כמוני, האזור הזה ממוקם באיי הבתולה. כתוצאה מכך נגרם נזק לקיל. אבל החלק הגרוע ביותר היה שכ-30 טונות של נטל זריקת עופרת נשפכו החוצה, וציפו את השונית בתורו.

מה שהופך את המצב לגרוע עוד יותר, כפי שדיווחה ה-BVI Beacon (אשר רדיט שיתפה אז), הצוותים על הסיפון הפליגו לכאורה משם עם ה-Parsifal III, והעבירו אותה לסנט תומס לתיקון. ככל הנראה, הם עשו זאת מבלי לדווח על התקרית הזו לרשויות האי הבתולה. רק לאחר שממשלת האי פתחה בחקירה דיווח הקפטן על הדליפה הזו, אבל הדיווח שלו הגיע כמעט חודשיים אחרי שזה בכלל קרה, וזה פראי.

נוסף על כך, הכתבה גם קובעת כי "הודעות דואר אלקטרוני שנשלחו לקברניט של כלי השיט, גלן שפרד, לאחר התקרית, לא נענו". יוני, יוני, קפטן גלן, מה קורה, אחי? לו זו הייתה מליה ווייט, היא הייתה מתעדת את השיז מהבלגן הזה. כי היא לא משחקת עם חוק ימי.

למרבה הצער, שומת גזר, שונית משגשגת פעם, לעולם לא תחזור להיות אותו הדבר. ד"ר שאנון גור, ביולוגית ימית מוערכת, כתבה על כך דו"ח רק כמה פעימות מאוחר יותר, וכתבה כי "מלבד שברי סלע שבורים גדולים מפגיעת הקיל, אזור גדול של מינים בנתיים – אלמוגים, אצות , ספוג, חסרי חוליות וכו' – הושמדו מהחנקה על ידי שברי סלע או עופרת."

שונא לשמוע את זה. ילדת פלורידה כאן. האוקיינוסים שלנו הם חלק חיוני מהמערכת האקולוגית שלנו. אמנם אני יכול לקבל את זה שתאונות קורות, אבל אני לא יכול לקבל את זה לקח חודשים אפילו לדווח.

או עשה את זה?

תגובה סותרת של בעלי המניות של פרסיפאל III

רנה סינדלב, אחד משני בעלי המניות של Parsifal III ב-50%, הציע ציטוט שמתנגש עם הדו"ח המקורי, ואמר "הודעתי כבעל מניות על התאונה זמן קצר לאחר שהיא קרתה. הבנתי שנקטנו פעולה מיידית וחברת הביטוח גם כן", כתב בדואר אלקטרוני לאותו כלי חדשות לעיל, והוסיף, "פרסיפל 3 מעולם לא הזניחה את האחריות ולא לקחה תפקיד פסיבי בסיוע לנקות. צוללנים (נשלחו) לרחף ולנקות מיד את אזור המותניים".

עם זאת, רישומי בית המשפט מציינים כי קפטן גלן דיווח על הארקה זו רק לאחר שממשלת האי פתחה בחקירה. ושוב, הדיווח הזה הגיע חודשיים אחרי שההתרסקות הזו אפילו התרחשה. אני מניח שהמילה מיידי היא מילה שקשה לתפוס אותה, אה?

נראה שזה כן, שכן רנה, כאשר סיפר על הנרטיבים הסותרים הללו, הצהיר שהוא "לא מודע לחלוטין" לממצאי בית המשפט הללו. מסתבר שרנה לא היה צמוד לבעל המניות השני בזמן האירוע הזה. אז הפרטים של כל הנסיון הזה קצת עכורים בצד שלו.

אתה יודע מה עוד עדיין עכור? המים סביב שומת גזר. מכיוון שמאמצי הניקיון נתקעו מאז בגלל חוסר מימון.

פסק הדין של ההתרסקות של קפטן גלן שפרד

חמש שנים מאוחר יותר הצליחו עורכי הדין של פארסיפל השלישי להתרחק מאחריות פוטנציאלית בשווי של יותר ממיליון דולר בעניין זה. במקום זאת, הם נאלצו לשלם רק כ-250,000 דולר, לפי פסק הדין של המקרה. יש לקוות שלקחים גדולים עדיין נלמדו. אני שונא לראות את קפטן גלן מקבל החלטות מפוקפקות נוספות, גם בבראבו וגם מחוצה לה, כי כשזה מגיע לאוקיינוסים שלנו, שימור הוא המפתח.

ספר לנו – האם ידעת על ההתרסקות של PARSIFAL III ב-2013? מה המחשבות שלך על מקרה זה?