סשה ברון כהן, קים קרדשיאן, קייטי פרי, נעמי קמפבל, ג'ניפר לורנס, ג'וד אפאטו, אשטון קוצ'ר, איימי שומר, שרה סילברמן, ג'ייסון אלכסנדר, קייט הדסון, ג'יימי פוקס, לאונרדו דיקפריו, מייקל ג'ורדן, אורלנדו בלום, פאולה עבדול, ג'נוארי ג'ונס, ג'סיקה אלבה, פנלופה קרוז, נטלי פורטמן סגרו את האינסטגרם במסגרת קמפיין נגד שנאה.

עשרות משפיענים הצטרפו לקמפיין הקפאת חשבון האינסטגרם למשך 24 שעות, שחל אמש, יום רביעי

כמעט שני תריסר מסלבריטאי הוליווד ובהם מייקל ג'ורדן קים קרדשיאן וסשה ברון כהן הצטרפו לחתמו על קריאת Stop Hate for Profit, קואליציית ארגוני זכויות אזרח וקבוצות המקדמות נושאים אלו, המבקשת יום אחד של הימנעות מפרסום פוסטים באינסטגרם, כמחאה על כישלונה החוזר ונשנה של פייסבוק לטפל בביטויי שנאה ובדיסאינפורמציה בנוגע לבחירות בארה"ב, בפלטפורמות שלה.

קים קרדשיאן
קים קרדשיאן צילום מסך מהאינסטגרם

קימברלי "קים" קרדשיאן וסט היא הידוענית המובילה שהצטרפה לקמפיין והיא משלבת בין תכניות ריאליטי עיצוב אופנה, עסקים ודוגמנות היא החלה את דרכה עם קלטת הסקס שהודלפה עם ריי גיי אבל קנתה את עולמה בסדרה  "משפחת קרדשיאן" והיא נשואה כיום לראפר קניה וסט ואם לארבעה ילדים.

אמנים מובילים כמו: סשה ברון כהן, קייטי פרי, נעמי קמפבל, ג'ניפר לורנס, ג'וד אפאטו, אשטון קוצ'ר, איימי שומר, שרה סילברמן, ג'ייסון אלכסנדר, קייט הדסון, ג'יימי פוקס, לאונרדו דיקפריו, מייקל ג'ורדן, קים קרדשיאן שהודיעה לאחרונה על סיום צילומי הסדרה הקרדשיאנס, אורלנדו בלום, פאולה עבדול, ג'נוארי ג'ונס, ג'סיקה אלבה, פנלופה קרוז, נטלי פורטמן ורבים אחרים פרסמו וחלקו את הקריאה להקפאת האינסטגרם, ביוזמת Stop Hate for Profit.

טווח החשיפה של שיתוף מסרי הקמפיין שעשו סלבריטאים בליגת העל כמו קים קרדשיאן וארגונים באינסטגרם, פייסבוק וטוויטר הגיע עד כה לכ-524 מיליון בני אדם וחשבונות. והמספר הזה גדל מידי שעה. ארגונים ללא כוונת רווח ואנשים פרטיים מצטרפים אך הם לקריאה והקפיאו את חשבונותיהם.

"אנחנו המומים מהתמיכה העצומה בקמפיין Stop Hate for Profit", אמר המנכ"ל העולמי של הליגה נגד השמצה, ג'ונתן גרינבלט. "מדמויות ציבוריות ועד אנשים מן השורה, החברה האזרחית כועסת באותה מידה כפי שקהילת ארגוני זכויות האזרח כועסת, על כישלונה החוזר ונשנה של פייסבוק לטפל בהפצת ביטויי שנאה ודיסאינפורמציה בפלטפורמות שלה".

הפעולות כללו הקפאה של יום אחד בשיתוף תכנים באינסטגרם ופרסום סדרת פוסטים בימים שלאחר מכן, המגנים את פייסבוק על תפקידה בהסתה לאלימות, הפצת גזענות ושנאה, ותרומה לדיספורמציה הקשורה לבחירות בארה"ב. נבחרי ציבור, תאגידים, עמותות ומשפיענים חברתיים הצטרפו למאמץ.

המפורסמים והמשפיעים הפגינו סולידריות עם #StopHateforProfit על ידי הקפאת חשבון האינסטגרם שלהם אמש, יום רביעי, ה- 16. בספטמבר, לאורך כל השבוע, המשתתפים יפרסמו הודעות בכל יום, תוך התמקדות בכישלונות של פייסבוק ויבליטו את רשימת הצעדים שיכולה ענקית המדיה החברתית לעשות כדי לטפל באופן יזום יותר בשנאה.

NEARLY TWO DOZEN A-LIST CELEBRITIES JOIN INSTRAGRAM FREEZE AFTER CIVIL RIGHTS GROUPS IN “STOP HATE FOR PROFIT” COALITION LAUNCH LATEST

 ACTION 

Dozens of influencers expected to join 24-Hour Instagram “Freeze” on Wednesday 

New York, NY, September 15, 2020 … Nearly two dozen A-list Hollywood celebrities have signed on to the call by Stop Hate for Profit, a coalition of civil rights organizations and advocacy groups, that was issued yesterday, asking a one-day moratorium from posting on Instagram in protest of Facebook’s repeated failures to address hate speech and election disinformation on their platforms.

Leading artists such as Sacha Baron Cohen, Katy Perry, Naomi Campbell, Jennifer Lawrence, Judd Apatow, Ashton Kutcher, Amy Schumer, Sarah Silverman, Jason Alexander, Kate Hudson, Jamie Foxx, Leonardo DiCaprio, Michael B. Jordan, Rosario Dawson, Ed Helmes, Isla Fisher, Kim Kardashian and Scooter Braun all have posted and shared the call for the Instagram Freeze issued by Stop Hate for Profit. And more are expected to sign on before the action begins on Wednesday.

The total estimated reach of celebrity and organizational sharing of the campaign’s messages on Instagram, Facebook, and Twitter so far is nearly 524 million people and accounts. And that number is growing exponentially by the hour. Nonprofits and individuals are following the call and joining the freeze.

Members of the Stop Hate for Profit coalition and its network of tens of thousands of supporters across the country are joining in a coordinated week of action on Instagram this week, demanding parent company Facebook take action to address hate, extremism, and disinformation on its platforms. This initiative follows a high profile action by Stop Hate for Profit earlier this summer when more than 1,200 businesses and nonprofits stopped advertising on Facebook for one month to protest the company’s failure to address hate on the platform, a problem that still persists today.

“We are overwhelmed by the outpouring of support for Stop Hate for Profit,” said Jonathan A. Greenblatt, CEO of ADL, one of the civil rights groups spearheading the effort. “Public figures to ordinary people, society clearly is just as incensed as members of the civil rights community about Facebook’s repeated failure to address the spread of hate speech and disinformation on their platforms.”

“It speaks volumes that there is now widespread concern about Facebook’s complacency. The calls for Facebook to make meaningful changes to prevent the proliferation of hate and extremism on the platform are growing louder. It’s time for Facebook to act,” added Derrick Johnson, President and CEO of the NAACP.

The actions include a one-day freeze on Instagram sharing and a series of posts over the subsequent days, calling out Facebook for its role in inciting violence, spreading racism and hate, and contributing to electoral disinformation. Members of the public, corporations, nonprofits and social influencers are expected to join in the effort.

The week of action is the latest effort by the Stop Hate for Profit coalition, which was started by nine civil rights and advocacy organizations, including ADL, Color of Change, Common Sense, Free Press, LULAC, Mozilla, NAACP, National Hispanic Media Coalition (NHMC) and Sleeping Giants.

The celebrities and influencers will demonstrate solidarity with #StopHateforProfit by freezing their Instagram account on Wednesday, Sept. 16. Throughout the week, the participants will post messages each day, focusing attention on Facebook’s failures and highlighting a list of steps the social media giant could take to more proactively address hate.

As we approach possibly the most consequential election in American history, the Stop Hate for Profit coalition is demanding that Facebook adopt the following changes:

Racism, Violence and Hate

 

View this post on Instagram

 

? match made in heaven ?

A post shared by Kim Kardashian West (@kimkardashian) on

 

View this post on Instagram

 

? match made in heaven ?

A post shared by Kim Kardashian West (@kimkardashian) on