לירון קטלן

איך לדעת אם המוניטין שלי ברשת הוא טוב?

ניהול מוניטין ברשת הפך תוך עשור לאחד העולמות המבוקשים ביותר בקרב עסקים וחברות, אנשי עסקים ואנשי ציבור מכל הסוגים ובכל הרמות.
כדי להבין אם המוניטין ברשת חיובי או שלילי, יש כמה דברים שכל אחד ואחת יכולים לבחון ממבט ראשון ולהבין כיצד התדמית שלהם מוצגת.


איך לבדוק מוניטין ברשת?
בדיקת תדמית עסקית או ציבורית תתחיל במוניטין ברשת בגוגל, מנוע החיפוש החזק ביותר בעולם שיכול להמליך מלכים ולהרוס עסקים וגורמים רבים במידה ומדובר על מוניטין שלילי.
כדי לבדוק איך אתם מוצגים בגוגל כתבו את שם העסק שלכם או שם המותג, שמכם כבעלים ואפילו שמות הבכירים בחברה – כל מילה תיחשב כביטוי לחיפוש. ניהול מוניטין למפורסמים ובמיוחד לכוכבי רשת הוא חשוב והוא מה שיכריע בסופו של דבר את ההצלחה שלהם לאורך זמן.
בחנו כיצד גוגל מציגים אתכם כבר בהשלמת אפשרויות החיפוש, לאחר מכן בדקו את תוצאות החיפוש עליכם בעמודים הראשונים, אילו ביקורות מופיעים עליכם בגוגל ביזנס ובאתרי הביקורות הנוספים, האם ישנם פסקי דין על הביטויים שחיפשתם, אילו כתבות מופיעות עליכם בתוצאות החיפוש או בסקטור הכתבות, האם תוצאות התמונות עליכם מחמיאות, אילו סרטונים מופיעים וכל מידע אפשרי שמוצג בגוגל.

המצב האפור: המוניטין העסקי או הציבורי לא מורגש ברשת
מצב זה מתאים לעסקים חדשים או גורמים שונים שלא פעילים בקדמת הבמה, לא היו סביבם פרשות שונות ולמעשה חוץ ממספר אזכורים בודד – הנוכחות שלהם לא ממש מורגשת ובוודאי לא מותאמת לצרכים העסקיים או האישיים שלהם, גם כשמדובר על שם העסק או שמם כישות עסקית, בכירה או ציבורית.
במצב הזה גם אם אין מוניטין שלילי, קשה למשוך קהלים שונים והגולשים בגוגל יעברו מהר מאוד אל המתחרים.

המצב הטוב: נוכחות בתוצאות החיפוש בגוגל אך לא מספיק טובה
במצב הזה ישנן תוצאות חיוביות שונות על שמכם, ייתכן לאחר עבודה של מומחה ניהול מוניטין או במצב שבו אין עליכם ביקורות שליליות או כל אזכור שלילי.
במקרה זה ככל הנראה סיקרו וכתבו עליכם כתבה או שתיים באתרי החדשות או אזכורים חיוביים שונים מאתרים.
במצב הזה ללא עבודת ניהול מוניטין ברשת, לא ניתן יהיה להתאים ולשפר את המוניטין ולנצח תהיו תלויים בחסדי אחרים ובמוניטין שאינו מותאם ונשלט בהתאם לצרכים והרצונות שלכם.

המצב האידיאלי: מוניטין חיובי בגוגל וברשתות החברתיות
במצב כזה הביקורות החיוביות הן רבות, כתבות שונות מותאמות ומממונות מאתרי החדשות והתוכן מופיעות בגוגל, התמונות עליכם מחמיאות, תכנים שליליים מסוימים (אם היו כאלו) נדחקו לעמודים האחוריים של גוגל ובכתיבת שמכם המוניטין המוצג הוא חיובי, מותאם, מזמין וכזה המציג אתכם כמומחים בתחומכם.
מצב זה מתאפשר רק עם מומחה ניהול מוניטין מנוסה

המצב הרע: מוניטין שלילי בגוגל, למה זה מסוכן?
לחברת "ניהול מוניטין" מגיעים לקוחות מפורסמים רבים עם מוניטין שלילי בגוגל, לעיתים המצב רגיש ומורכב מאוד ומצריך אסטרטגיית פעולה מיוחדת כדי להתאים תכנית פעולה להדחקת התוצאות השליליות ולהפיכת המוניטין השלילי למוניטין חיובי ומותאם.
מוניטין שלילי בגוגל יכול להגיע ממספר ביקורות חיוביות, כתבות שליליות, פוסטים שליליים מפייסבוק ורשתות חברתיות נוספות, פסקי דין עם שמכם או שם העסק שלכם ואזכורים שליליים נוספים שחייבים טיפול מקצועי.
הזנחת מוניטין שלילי תגרום לקהלים השונים בציבור לברוח מכם, הפסדי הכנסות או אהדה ציבורית ובמקרה קצה אף קריסת כלכלית ואישית.

חברת “ניהול מוניטין” הינה גלגל ההצלה שלך באינטרנט. הצוות שלנו מטפל בניהול המוניטין הדיגיטלי של חברות ציבוריות, מסחריות או פרטיות וגם באנשי ציבור כגון: מנכ”לים, פוליטיקאים, סלבריטאים, עורכי דין, יזמי נדל”ן, שחקנים, ספורטאים ועוד..

טלפון: 073-7755336

אימייל: monitincoil@gmail.com

לירון קטלן
לירון קטלן, ניהול מוניטין (יח"צ)